Nieuws
Met de nieuwsberichten op deze pagina houden wij u graag op de hoogte van nieuwe en verwachte uitgaven van Boom uitgevers Amsterdam.
Online platform | Boom Academie
Wist je dat wij verschillende digitale producten aanbieden zoals Boom Academie? Dit is een online platform waarop studenten binnen een online leeromgeving zelfstandig kunnen studeren zodat er meer tijd overblijft voor verdieping en interactie tijdens de les.
Binnen de modulair opgebouwde leeromgeving selecteer je als docent zelf de modules waar je met je studenten mee wilt werken. Elke modu...
Praktijkgericht onderzoek | Bouwstenen
Wist je dat wij verschillende digitale producten aanbieden zoals de digitale leermethode Bouwstenen voor onderzoeksvaardigheden? Bouwstenen is intuïtief, functioneel en brengt studenten precies bij de relevante onderzoeksinformatie die ze op dat moment nodig hebben. Bouwstenen is een interactieve digitale leer-methode voor het opzetten, uitvoeren en onderbouwen van het praktijkonderzoek. Het is...
'Goed teamwerk' is uitgeroepen tot Ooa Boek van het Jaar 2022
NIEUW | Effectief pitchen en presenteren
Een overtuigende presentatie of pitch geven is een belangrijke basisvaardigheid voor studenten en (young) professionals. In Effectief pitchen en presenteren presenteert Patrick van Gils een methode om je pitch- en presentatievaardigheden te ontwikkelen en versterken. Dat begint met jezelf te durven laten zien en horen. Alleen dan kun je jezelf en jouw ideeën aan een ander ‘verkopen’.
In tien pr...
NIEUW | Succes begint bij jezelf
Succes begint bij jezelf helpt je om je persoonlijke doelen te formuleren én te behalen. Door als young professional of startende ondernemer te doen wat bij je past en wat je leuk vindt. Grote kans dat je dan ook succesvol wordt. Dit boek brengt ondernemend gedrag en persoonlijk leiderschap samen en zet je aan het werk om die (verder) te ontwikkelen.
Succes begint bij jezelf is geschreven door N...
NIEUWE DRUKKEN Ergovaardig deel 1 & deel 2
Ergovaardig deel 1 en deel 2 vormen samen een van de meest complete leermiddelen voor (toekomstige) ergotherapeuten. Dit jaar verschijnen er van beide delen Inventarisatie en analyse en Uitvoeren van interventies nieuwe, volledig herziene en geactualiseerde vierde drukken.
Hierin is extra aandacht voor de meest recente ontwikkelingen in de gezondheidszorg, de ergotherapeutische beroepspraktijk e...
NIEUW | Persoonlijke en professionele ontwikkeling tot verpleegkundige
‘Hoe word ik de verpleegkundige die ik voor ogen heb?’, is een vraag waar studenten Verpleegkunde vanaf dag één op de opleiding al mee aan de slag (zouden) moeten gaan. Daar komen weer andere ‘grote’ onderwerpen uit voort: wie ben ik eigenlijk, hoe stel ik grenzen, hoe ga ik om met werkdruk en met de dood? Persoonlijke en professionele ontwikkeling tot verpleegkundige van Greetje Hingstman help...
NIEUW | Moreel verpleegkundig leiderschap
Moreel verpleegkundig leiderschap leert studenten dat door leiderschap te tonen zij invloed kunnen uitoefenen op de zorg voor de patiënt, de ontwikkelingen in hun beroep of team en de gezondheidszorg. Het benadrukt dat je bij het handelen op basis van inhoudsdeskundigheid altijd een morele afweging maakt over wat goed is voor een specifieke patiënt.
Over Moreel verpleegkundig leiderschap:
- de...
NIEUW | Beschrijvende en toetsende statistiek
Beschrijvende en toetsende statistiek heeft de student vaak nodig bij het opzetten en uitvoeren van onderzoek, en het interpreteren en presenteren van de resultaten. Kennis van deze statistieken is ook nodig om wetenschappelijke artikelen goed te kunnen begrijpen.
Beschrijvende en toetsende statistiek legt op heldere wijze uit hoe studenten verschillende statistische analyses met SPSS kunnen uit...
NIEUWE DRUK | Zelf leren rapporteren
Twee veelvoorkomende verzuchtingen van studenten bij rapporteren zijn: 'Ik weet niet goed waar ik moet beginnen' en: ‘Ik vind het lastig om de rode draad vast te houden'. In zelf leren rapporteren leren zij stap voor stap hoe ze een goede rapportage schrijven.
Zelf leren rapporteren is een online training waarin de student zelfstandig rapportagetechnieken leert, aan de hand van vier fasen van h...