Het is drukker dan normaal bij onze verzendpartners. Excuses, bestellingen kunnen langer op zich laten wachten dan je van ons gewend bent.
×
 
Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Retourneren
  • Bestelprocedure
  • E-books
  • Gratis e-book
  • Luisterboeken
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Auteurs
    • Publiceren bij ons
    • Alle auteurs
  • Boekhandel
    • Voor de boekhandel
    • Aanbiedingsbrochure
    • Campagnes en acties
  • Pers
    • Voor de pers
  • Thema's
    • Filosofie
    • Geschiedenis
    • Hoger onderwijs
    • Management
    • Nederlands leren en inburgeren
    • Primair en voortgezet onderwijs
    • Psychologie & psychiatrie
  • Digitale publicaties
    • Ons digitale portfolio
    • BoomPortaal
    • Intelligence Lab
  • Webshop
    • Alle uitgaven
    • Verwacht
    • Zojuist verschenen
    • Acties
  • Over ons
    • Historie
    • Nieuws
    • Vacatures
  • Contact
    • Contactinformatie
Zoeken Het einde van concurrentie
Terug
Delen
Link kopiëren
Paperback & gratis e-book
Mei 2019 | ISBN 9789024427284 | 1e druk | 192 blz.
€ 34,50
Bestellen
Het einde van concurrentie
Inkijkexemplaar

Het einde van concurrentie

Zakendoen in de platformeconomie

Cor Molenaar | Boom uitgevers Amsterdam
Beoordeel dit product
Het einde van concurrentie

Inkijkexemplaar
Paperback & gratis e-book
Mei 2019 | ISBN 9789024427284 | 1e druk | 192 blz.
€ 34,50
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
Bestellen
E-book
Mei 2019 | ISBN 9789024427406
€ 25,95
Direct via e-mail
Bestellen
Plaats op wensenlijst
OmschrijvingInhoudAuteursIn de pers
Omschrijving

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

 

Meedoen of toekijken?

Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen. 

 

Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:

  • Moet je nu instappen? 
  • Hoe kan je nog onderscheidend zijn? 
  • Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
  • Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?

 

Nieuwe platformeconomie

Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.

 

Onmisbare inzichten voor toekomstbestendigheid

Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community’s, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Het einde van concurrentie?

Inhoud

1 Inleiding 

2 De ontwikkeling van de netwerkeconomie, kansen en bedreigingen 

3 De nieuwe marktomstandigheden

4 Van supplychain naar netwerk

5 Netwerken worden de concurrentie 

6 Technologie als basis voor nieuwe concurrentieverhoudingen 

7 Het gaat om klanten, niet om producten: een visieverandering 

8 Nieuwe marketing- en concurrentieprincipes door de adoptie van de technologie 

9 Naar de toekomst toe, aanhaken of verdwijnen? 

 

Bijlage 1 Bidfood, ontwikkeling en uitrol platformstrategie 

Bijlage 2 Datingsites, een voorbeeld van een multi-sided platform 

Bijlage 3 Netflix en Talpa 

Bijlage 4 Aggregators: Amazon en Bol.com 

Verschillen tussen diverse samenwerkingsvormen 

Eindnoten 

Auteurs
Cor Molenaar
Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarb... Meer

Lees meer
In de pers
2019 Algemeen Dagblad

'Loyaliteit was eenrichtingsverkeer, bedrijven moeten nu écht hun best doen’

 

Nieuwkomers als Bol.com en Booking.com hebben in korte tijd grote naam en faam verworven. Hoe is het ze gelukt? En hoe overleef je als kleinere ondernemer? Bijzonder hoogleraar e-commerce Cor Molenaar probeert de vragen te beantwoorden in zijn nieuwe boek: ‘Het einde van concurrentie?’ ,,Ga je er niet in mee, dan ga je onderuit.” - Algemeen Dagblad (18-05-2019) . > Lees hier het hele interview

2019 BNR Nieuwsradio

'GEBORGENHEID VAN LOKALE WINKEL KOMT TERUG' > Luister het hele interview met Cor Molenaar terug op BNR Nieuwsradio

 

 

 

2019 De Ondernemer

'Binding zit ‘m niet meer in een bedrijf of winkel maar in merk, prijs en extra service' > Lees verder op De Ondernemer

 

 

 

 

 

2019 Twinkle

Cor Molenaar over de impact van platformisering: ‘Tienduizenden Nederlandse webwinkels in slaapstand’ > Lees verder op Twinkle Magazine

2019 Frankwatching

'In Het einde van concurrentie? deelt auteur Cor Molenaar een realistische en heldere visie op de huidige netwerkeconomie en de ontwikkelingen in de nabije toekomst. De auteur weet op een overtuigende manier de noodzaak voor bedrijven om te participeren in de netwerkeconomie over te brengen. Ook worden er concrete handvatten geboden waar (middel)grote en kleine ondernemingen direct mee aan de slag kunnen. Het boek is daarom vooral geschikt voor managers van bedrijven die het gevoel hebben de concurrentiestrijd met de platformgiganten langzaam te verliezen, of mensen die geïnteresseerd zijn in de strategie van platformorganisaties.' - Lees het hele artikel van Bas Brouwer op Frankwatching 

Reviews 'Het einde van concurrentie'

Schrijf de eerste review over dit product
Review schrijven
Geef uw waardering:
Slecht Onvoldoende Gemiddeld Goed Zeer Goed
Bedankt voor je beoordeling.

Meer boeken van Cor Molenaar

De kracht van platformstrategie

De kracht van platformstrategie

Cor Molenaar
€ 34,50
Bestellen
Het einde van winkels?

Het einde van winkels?

Cor Molenaar
€ 39,50
Bestellen
Red de winkel!

Red de winkel!

Cor Molenaar
€ 37,50
Bestellen
Over Cor Molenaar
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Formulier succes
Formulier foutmelding
© 2021 Boom uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Contact
Bestelinformatie
Retourneren
Bestelprocedure
E-books
Gratis e-book
Luisterboeken

Over ons

Historie
Nieuws
Vacatures

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerPrivacy policyDigitale content
Ja ik ontvang graag regelmatig updates
Met nieuws over boeken, exclusieve acties, evenementen en meer.
Aanmelden
Formulier succes
Formulier foutmelding